Yeni kitab: "BORÇALININ AĞSAQQAL YAZIÇISI" Fond, TDPİ-nin Azərbaycan bölməsi, Yeni nəşrlər, Borçalı, Müşfiq Borçalı 3 мая 2018 ƏLİ ABBAS - 80. TƏBRİK EDİRİK!..Bu günlərdə Bakıda “Professor Mədəd Çobanov adına XEYRİYYƏ FONDU” tərəfindən Borçalıda yaşayıb-yaradantanınmış yazıçı və ictimai xadimzəhmətkeş tədqiqatçı-folklorşünasƏli Abbasın anadan olmasının 80 illik yubileyinə həsr olunmuş"BORÇALININ AĞSAQQAL YAZIÇISI" adlı adlı yeni bir kitab nəfis şəkildə çap olunaraq oxuculara təqdim olunub.Bu barədə mətbuata Fondun icraçı direktoruDr. Müşfiq Borçalı məlumat verib. O, bildirib ki, Fondun sayca 18-ci nəşri olan bu kitabda Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin fəxri üzvü Əli Abbasın mənalı və şərəfli ömür yolu, pedaqoji-ictimai fəaliyyəti, eləcə də bədii və elmi yaradıcılığı haqqında müxtəlif vaxtlarda yazılmış məqalələr və ona həsr olunan şeirlər toplanıb.Bakıdakı “Borçalı” nəşriyyatında işıqüzü görən kitabın tərtibatçı-müəllifi, eyni zamanda naşiri, redaktoru və ön sözün müəllifi Dr. Müşfiq Borçalı, rəyçiləri isə Azərbaycan Aşıqlar Birliyinin sədri,Azərbaycan Milli Elmlər AkademiyasıNizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutununelmi işlər üzrə direktor müavini Dr.Prof. Məhərrəm Qasımlı,Gürcüstan Azərbaycanlı Jurnalistlər Birliyinin sədri, Əməkdar jurnalist Nizami Məmmədzadə və “Kredo” qəzetinin Baş redaktoru Əlirza Xələflidir.Biz də ZiM.Az-ın yaradıcı heyəti adından, Borçalıda yaşayıb-yaradan el ağsaqqalı, tanınmış yazıçı və ictimai xadim zəhmətkeş tədqiqatçı-folklorşünas Əli Abbası həm anadan olmasının 80 illik yubileyi, həm də yubileyinə həsr olunmuş"BORÇALININ AĞSAQQAL YAZIÇISI" adlı kitabın işıqüzü görməsi münasibətilə ürəkdən təbrik edir, ona uzun ömür, möhkəm can-sağlığı, bədii yaradıcılığında və ictimai fəaliyyətində yeni-yeni uğurlar arzulayırıq!..Və aşağıda Dr. Müşfiq Borçalının həmin kitaba yazdığı "Ön söz"ü dəyərli oxucularımıza təqdim edirik... Aytac MƏDƏDLİ,ZiM.AzÖN SÖZAzərbaycan ədəbiyyatı, Azərbaycan bədii düşüncəsi tarixən olduğu kimi, bu gün də yalnız mənsub olduğu coğrafiya ilə məhdudlaşmır, onun sərhədlərini aşaraq daha geniş bir ərazini əhatə edir. Qədim tarixə malik olan Azərbaycan ədəbiyyatının bu xüsusiyyəti XX əsrdə də davam etmiş, anadilli ədəbiyyat Qərbi Azərbaycan (indiki Ermənistan), Dağıstan və Gürcüstanda da yaranmış və inkişaf etmişdir. Gürcüstandakı Azərbaycan ədəbi mühiti və burada yaranan bədii düşüncə ümum Azərbaycan ədəbiyyatının bir qolu olaraq onu mövzu, problematika, obraz, dil, üslub baxımından daha da zənginləşdirmişdir. Hətta bir müddət Tiflisdəki ədəbi mühit və burada yaranan bədii nümunələr bütövlükdə Azərbaycanda yaranan ədəbiyyatın özünə belə təsir göstərmiş, daim əlaqəli şəkildə inkişaf etmişdir. Abbasqulu ağa Bakıxanov, Mirzə Şəfi Vazeh, Mirzə Fətəli Axundzadə, Cəlil Məmmədquluzadə, Ö.Faiq Nemanzadə kimi klassiklərin Tiflis ədəbi mühitində yazıb yaratması, “Ziya”, “Ziyayi-Qafqaziyyə”, “Kəşkül”, “Molla Nəsrəddin”, “Şərqi-rus”, “Dan yıldızı” kimi mətbuat orqanlarının Gürcüstanda nəşr edilməsi bu mühitin Azərbaycan ədəbi prosesilə daimi əlaqəsini tənzimləmişdir. Bu proses XX əsrin 50-ci illərindən sonrakı dövrdə də davam etmişdir. Bütün bunlar Gürcüstanda yaranan Azərbaycan milli ədəbi, bədii nümunələrinin öyrənilməsini aktuallaşdıran amillərdəndir. XX əsrin ikinci yarısında və XXI əsrin əvvəllərində Gürcüstanda yaşayıb-yaradan azərbaycanlı yazıçı və şairlərin bədii yaradıcılığı ilə yanaşı, onların tərcümeyi-hal materiallarının da öyrənilməsi ədəbiyyatşünaslığımızın aktual məsələlərindən biridir. Üstəlik burada yazıb yaradan və formalaşan elə ədəbi şəxsiyyətlər var ki, onların yaradıcılığı artıq çağdaş ədəbiyyatımızın faktına çevrilmişdir ki, bu da ədəbi şəxsiyyətlərin yaradıcılığını tam şəkildə öyrənməyə əsas verir. Akademik İsa Həbibbəylinin dili ilə desək, “Ədəbi şəxsiyyətlərin tərcümeyi-halı yalnız şəxsi vərəqələrdəki göstəricilərlə müəyyənləşdirilməməlidir. Sənətkarların uzun illər boyu uğrunda mübarizə apardıqları böyük ideallar da digər adamlardan fərqli olaraq onların tərcümeyi-hal dünyasına daxil olur. Hətta sənətkarların amal və idealları arasındakı ciddi fərqlər onların özünəməxsus, bənzərsiz ədəbi portretinin yaradılmasında mühüm əhəmiyyətə malik olur. Görkəmli romantik şair Abbas Səhhət də "məsləkim tərcümeyi-halımdır" dedikdə həm də bunu nəzərdə tutmuşdur” .Gürcüstanda Azərbaycan ədəbi mühitinin öyrənilməsi, burada yaranan Azərbaycan ədəbiyyatının tədqiq, təhlil və təbliğ olunması, milli ədəbiyyat və mədəniyyət tariximiz üçün də böyük əhəmiyyəti var. Ona görə də bu ədəbi mühitin öyrənilməsi, burada yaranan ədəbi-bədii nümunələrin araşdırılması əslində bir olan ədəbiyyatın bütövlüyünə xidmət etmiş olur. Dədə Qorqudla köklənmiş sazımız, sözümüz ötən əsrin əvvəllərindən başlayaraq Aşıq Xındı Məmməd, Şair Nəbi, Alxas ağa, Şair Ağacan, Aşıq Gorani, Novruz Təhləli, Həsən Məcruh, Mühəqqər, Musa Qaraçöplü, Aşıq Teymur, Xan Sadıq, Quşçu İbrahim və başqalarının nəfəsilə isinmiş, XX əsrin 50-ci illərindən sonra ustad aşıqlardan Ozan dünyamızın azman qoşa qanadı - Aşıq Dədə Əmrahın və Aşıq Hüseyn Saraçlının səsilə rövnəqlənmiş, Aşıq Əlxan Qarayazılının, Aşıq Xan Kamandarın, Aşıq Aslan Kosalının, Aşıq Əhməd və Məhəmməd Sadaxlıların, Aşıq Ziyəddin Keşəlinin və başqalarının sazı ilə yüksək zirvələri fəth etmişdir. Zaman keçdikcə Gürcüstandakı ədəbi mühit və burada yaranan ədəbiyyat forma, janr baxımından yenilənmiş, müəyyən bir mərhələyə çatmışdır.XX əsrin 50-ci illərindən başlayaraq Azərbaycan ədəbi mühitilə intensivləşən əlaqələr və artan texniki vasitələr buradakı ədəbi mühitin Azərbaycana inteqrasiyasını bir qədər də sürətləndirmişdir. Öz imzaları ilə artıq çoxdan Azərbaycan oxucusana tanış olan İsa İsmayılzadə, Vilayət Rüstəmzadə, Abbas Abdulla, Eldar Eloğlu (Hacıyev) və Azərbaycanın Xalq şairi Zəlimxan Yaqubun yaradıcılıq ənənələrini şərəflə davam etdirən istedadlı şairlərdən Məmməd Hüseyn Bəxtiyarlı, Dünyamalı Kərəm, Əli Səngərli, Mədəd Coşqun, Alxan Binnətoğlu, Mayqa Mətin, Səadət Buta, Osman Əhmədoğlu, Bəhram Mehdi, Nizami Saraclı, Nizami Məmmədzadə, Yunis Novruz, İbrahimxəlil, Əziz Dəlivəlli, Sədi Yaradanqulu, Dəyanət Osmanlı, Rafiq Hümmət, Akif Xansultanlı, Siyavuş Uyğun, Elmira Mahalqızı, Rahilə Qaralova, Səadət Novruzqızı, Nazilə Səfərli, Elmuraz Köçəri və b. kimi istedadlı şairlər, Tahir Hüseynov, Murtuz Muradov, Vəli Əliyev, Əli Abbas, Əzim İsmayılı, Hidayət Bayramov, Emin Mahmudov, Eyvaz Əlləzoğlu, Mirzə Məmmədoğlu, Nəriman Əbdürrəhmanlı və b. kimi nasirlərimizin müxtəlif mətbuat orqanlarında, ədəbi məcmuə və toplularda dərc olunmuş əsərləri, kitabları son 50-60 ilin ədəbiyyatının nə qədər zəngin olduğunu bir daha sübut edir. Əgər XX əsrin birinci yarısında anadilli toplular azlıq təşkil edirdisə, 80-ci illərdən bu proses daha da sürətlənməyə başlamış, çoxlu bədii nümunələr yaranmışdır. Gürcüstanda yaşayıb-yaradan şair və yazıçıların yaradıcılığı bir zamanlar ancaq Tbilisidə nəşr olunan "Sovet Gürcüstanı" (indiki “Gürcüstan”) və rayon qəzetlərində, bir qədər sonra “Çeşmə” (1980), “Dan ulduzu” (1987, 1989, 1990), “Ağır elli Borçalı” (Bakı, 1990, Ərzurum, 1997), “Aşıqlar” (1991) “Dağlar dərdə düşsə...” (Marneuli, 1992), “Aşıq Pəri məclisi-20» (2004), “Ədəbi Gürcüstan” (2007, 2012), “Azərbaycan ədəbiyyatı antologiyası - Borçalı” (2008) və s. toplu və ədəbi məcmuələrdə, daha sonralar isə “Qarapapaqlar” jurnalında, “Region-Prees”, “Ədəbi Gürcüstan”, “Varlıq” və s. qəzetlərdə işıq üzü görürdüsə, son illərdə nəşriyyatlarda dərc edilən irihəcmli kitablarda öz əksini tapmışdır. Gürcüstanda yazıb-yaradan Azərbaycan yazıçı və şairlərinin əsərləri Azərbaycan ədəbi prosesinin bir tərkib hissəsinə çevrilmişdir. Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin və Aşıqlar Birliyinin Gürcüstanda bölmələrinin açılması bu əlaqələri nəinki intensivləşdirmiş, həm də onu bir tərkib olaraq birləşdirmişdir. Müasir internet və intellekt əsrində burada yaşayıb yaradanların yazıları son illərdə Azərbaycanda dərc edilən “Azərbaycan”, “Ulduz”, "Xəzər" jurnallarэnda, "Ədəbiyyat", "Yeni Azərbaycan", "525-ci qəzet", "Kaspi", "Ədalət", "Ekspress", “Ziya”, “Єərqin səsi”, "Sənət" qəzetlərində, "mediaforum.az", “zim.az”, “zirve.info”, “borcali.org” və s. mətbuat orqanlarэ və saytlarda da geniю юəkildə yayılmışdır. Bu isə o deməkdir ki, Gьrcьstanda Azərbaycan ədəbi mьhiti ilə Azərbaycan ədəbi mьhiti daha da yaxэnlaюmэю, Azərbaycan ədəbiyyatının Gürcüstanda yaranan bir qolu kimi formalaєmэюdэr. Bьtьn bunlar Azərbaycan ədəbiyyatэnэn bir qolu kimi formalaюan bu ədəbiyyatэ mьxtəlif problemlər baxımından araюdэrэlmasэnэ daha da aktuallaюdэrэr. Burada yaranan ədəbiyyatэn цyrənilməsi və araюdэrэlmasэ зaрdaю ədəbiyyatюьnaslэрэn qarşısında duran ən mühüm problemlərdəndir.Azərbaycan ədəbiyyatşünaslığında ədəbi mühitin müstəqil tədqiqat işi kimi öyrənilməsi bu mühitdə yazıb yaradan sənətkarların tərcümeyi-halı ilə yanaşı, yaradıcılığının ilham mənbələri, mövzu dairəsi, ideya istiqamətləri, ənənələrə bağlılığı və novatorluğu kimi zəruri məsələləri elmi şəkildə araşdırmaq baxımından əhəmiyyətlidir. Xüsusən, ölkədən kənarda Azərbaycan ədəbi mühitini tədqiq etmək milli ədəbiyyatın yaranma və inkişaf coğrafiyasını müəyyənləşdirmək, sərhədlərimizin genişliyi haqqında aydin təsəvvür yaratmaq üçün də faydalıdır. Fikrimizcə, bu cəhətdən Dərbənd, Göyçə, Qars ədəbi mühiti kimi Gürcüstandakı Azərbaycan ədəbi mühitinin sistemli şəkildə tədqiqata cəlb edilməsi həm elmi, həm də ictimai cəhətdən aktual məsələdir. Yəni Azərbaycan ədəbiyyatının genişliyi, zənginliyi və bütövlüyünü əks etdirən elmə xidmətin ifadəsi ola bilər.Gürcüstanda Azərbaycan ədəbi mühitinin öyrənilməsi, burada yaranan Azərbaycan ədəbiyyatının tədqiq, təhlil və təbliğ olunması, milli ədəbiyyat və mədəniyyət tariximiz üçün, sözsüz ki, böyük əhəmiyyəti vardır. Azərbaycan ədəbiyyatşünaslığında akademik Kamal Talıbzadə, professorlar Əziz Şərif, Dilarə Əliyeva, Şamil Qurbanov, Abbas Hacıyev, Əflatun Saraclı, Vəli Osmanlı, Adil Mişiyev, Mədəd Çobanov, Akif Bayramov, Adilxan Bayramov, Valeh Hacıyev, Şurəddin Məmmədli, Asif Hacılı, eləcə də Həmid Vəliyev, Hüseynqulu Məmmədli, Elxan Məmmədli, Razim Məmmədli, Şahbaz Şamıoğlu, Musa Nəbioğlu, Müşfiq Borçalı, Tinatin İsabalaqızı, Gültəkin Əliyeva, Arzu Bayramova, Mirzə Məmmədoğlu, Hüsniyyə və Aygül Çobanovalar, Aytac Mədədli və b. bu sahədə bir sıra tədqiqatlar aparmışlar. Lakin etiraf etmək lazımdır ki, bütün bunlarla bərabər Gürcüstan Azərbaycan ədəbi mühiti tədqiqata az cəlb edilmiş və bu ədəbi mühitin mərhələlər üzrə tədqiqi az öyrənilmiş məsələlərdən biri olaraq qalır.Bu baxımdan qeyd edə bilərik ki, Gürcüstanda yaşayıb-yaradan soydaşlarımızın bədii yaradıcılığının yeni mərhələsi də indiyə qədər elmi müstəvidə dərindən tədqiq və təhlil olunmamışdır. Halbuki, artıq yuxarıda da qeyd etdimiz kimi, Gürcüstanda yaşayıb-yaradan çoxsaylı azərbaycanlı şair və nasirlərin istər poeziya, istərsə də nəsr və dramaturgiya sahəsindəki yaradıcılıqları zəngin material verir. Burada yaşayıb-yaradan alimlərdən Adil Mişiyev, Mədəd Çobanov, Valeh Hacıyev, Şurəddin Məmmədli, Həmid Vəliyev, Alı Musayev, Mahmud Hacıxəlilov və b. ədəbiyyatşünaslıq və ədəbi tənqid sahəsində qələmə aldıqları bir sıra dəyərli əsərlər Azərbaycanda elmi fakta çevrilmişdir. Bədii tərcümə sahəsində xüsusi xidmətləri olan Dilarə Əliyeva, M.H.Bəxtiyarlı, Əflatun Saraclı, İsa İsmayılzadə, Vilayət Rüstəmzadə, Abbas Abdulla yolunu sonralar Dünyamalı Kərəm, Alxan Binnətoğlu, Mədəd Çobanov, Həmid Vəliyev, Emin Elsevər, Süleyman Süleymanlı, Nəsib Nəsibzadə, Valeh Hacıyev, Şurəddin Məmmədli, İmir Məmmədli, Nəriman Əbdülrəhmanlı, Eyvaz Əlləzoğlu, Mirzə Məmmədoğlu, Rafiq Hümmət, Akif Xansultanlı, Canbul Məmmədli, Oktay Kazımlı və başqalarının tərcümələri iki qardaş xalq arasındakı mənəvi körpünü bir qədər də möhkəmləndirmişdir. Bütün bunlar isə Azərbaycan-gürcü ədəbi əlaqələri və bədii tərcümə məsələləri baxımından problemin öyrənilməsi üçün qarşımızda geniş imkanlar açır. Bir sözlə, Gürcüstanda yaranan Azərbaycan ədəbiyyatı geniş və hərtərəfli təhlil aparmaq üçün materiallarla zəngindir və bütün bunlar problemin öyrənilməsində böyük rol oynayır.XX əsrin ikinci yarısı və XXI əsrin əvvəllərində Gürcüstanda yaranan Azərbaycan ədəbiyyatının inkişaf meyillərini araşdırarkən, Borçalı mahalının hələ qədim vaxtlardan saz-söz məkanı, ustad aşıqlar, nəğməkar şairlər yurdu olduğu kimi, burada həmçinin istedadlı yazıçıların da yaşayıb-yaratdıqlarının, öz oxunaqlı nəsr əsərləri ilə Azərbaycan ədəbiyyatını zənginləşdirdiklərinin şahidi olduq.Azərbaycan dramaturgiyasının banisi M.F.Axundovu xatırlayaq. O, 1857-ci ildə yazdığı “Aldanmış kəvakib” əsəri ilə Azərbaycan ədəbiyyatı tarixində yeni üslublu realist nəsrimizin yaranmasında əsas rol oynamış, xüsusilə də ədəbiyyatımızda ilk dəfə povest janrının əsasını qoymuş, 1865-ci ildə yazdığı “Kəmalüdövlə məktubları” adlı fəlsəfi-traktı ilə bədii nəsrimizin yeni nümunəsini yaratmış və özünü böyük bir filosof kimi təsdiq etmişdir. Eləcə də, Borçalı torpağında dünyaya göz açmış, Azərbaycan nəsrinin, ümumiyyətlə, Azərbaycan ədəbiyyatının zənginləşməsində böyük və ölçüyəgəlməz əmək sərf etmiş dahi mütəfəkkir Nəriman Nərimanovu, ötən əsrdə nəsrimizin gözəl nümunələrini yaratmış Abdulla Şaiqi və məşhur publisist Ömər Faiq Nemanzadəni böyük minnətdarlıqla yada salaq. Nəriman Nərimanov 1893-cü ildə yazıb-tamamladığı “Nadanlıq” pyesini Borçalının Qızılhacılı kəndində müəllim işləyərkən uşaqların məktəbə cəlb olunmasında üzləşdiyi çətinliklər, gördüyü hadisələr, burada baş vermiş əhvalatlar əsasında qələmə almışdır. Pyesin ana xəttini kənd müəllimi Məhəmməd ağa ilə nadan mühit və avam valideynlər arasında gedən münaqişə təşkil edir. Məhəmməd ağa kasıb kəndli uşaqlarını məktəbə cəlb edib, oxudub təhsil vermək istəyir, avam kəndlilər isə məktəbin, təhsilin əhəmiyyətini, xeyrini dərk edə bilmədiklərinə görə övladlarının məktəbə getmələrini istəmirlər. Nəriman Nərimanovun “Bahadır və Sona” romanında isə cərəyan edən hadisələr yazıçının doğma şəhəri Tiflisdə, gənclik illərində təbii mənzərəsinə, ilahi gözəlliyinə valeh olduğu Sənan dağı, Qocor, Məngilis və s. coğrafi ərazilərdə inkişaf edir. Yazıçının ata yurdunun, doğma şəhərinin gözəlliklərini qələmə alması onun ruhən, qəlbən Borçalıya, doğma şəhərinə möhkəm tellərlə bağlı olduğunu göstərir.Əsli, nəsli, qohum-əqrəbası bu gün də Sarvanda (indiki Marneuli şəhərində) yaşayan Abdulla Şaiqin, Hüseyn Minasazlının, Kərim bəy Şəriflinin əsərlərində də Borçalı ərazisinin dağlı-aranlı zəngin təbiətinin təsvirini görürük. Abdulla Şaiqin 1910-cu ildə yazdığı “Köç” hekayəsi bu cəhətdən diqqəti daha çox cəlb edir. Hekayədə aran Borçalısının kəndlərinin yayın istisində dağ Borçalısına müvəqqəti köç etməsi, alaçıqların, dəyələrin qurulması, vüqarla dayanmış başı qartallı dağların insanı valeh edən ab-havası, gül-çiçək dənizini xatırladan çəmənləri, dərdlərin loğmanı şəfalı bulaqlarını real boyalarla təsvir etmişdir. Digər tərəfdən də yazıçının təsvirlərində kənd əhalisinin məşğuliyyəti, məişətinin ən maraqlı məqamları, dağ kəndlərinin axşam və səhərlərini də yer almışdır:“-...Xüsusən yavaş-yavaş nəfəs alan səhərlərin, axşamların qanadları ucundan yayılan sərinlik, dağ çiçəklərinin, cökə ağaclarının qoruqlarda, tarlalarda biçilmiş təzə otların gözəl ətri, meşənin axşamlara, səhərlərə məxsus qoxusu, bulaqların şırıltısı, quşların ötüşməsi, quzuların mələşməsi, itlərin hürüşməsi, bir-birinə qarışması, obaya başqa bir rəng, başqa bir şəkil verirdi...” A.Şaiqin 1911-ci ildə yazdığı “Dursun” povesti isə Borçalının qədim Candar kəndində baş verən hadisələrin təsvirinə həsr edilmişdir. Povestin baş qəhrəmanı Dursun da, eləcə də əsərin dıgər qəhrəmanları da əsasən Candar kəndinin sakinləridir. Müəllif povestdə yazır: “-Dursun Borçalı qəzasında Candarlı Pirverdinin ilk övladı idi...” Klassiklərimizin yaratdıqları bu ənənələri sonralar Şərif bəy Kərimli, Rza Şahvələd, Ənvər Yusifoğlu, Tahir Hüseynov, Murtuz Muradov və başqaları öz yaradıcılıqlarında uğurla davam etdirmişlər.Tədqiqata cəlb etdiyimiz düvrdə, yəni İkinci Dünya müharibəsindən sonra, daha dəqiq desək, XX əsrin ikinci yarısından sonra Gürcüstanda yaşayıb-yaradan, Azərbaycan nəsrinin, bütövlükdə isə Azərbaycan ədəbiyyatэnın Borçalı qolunu zənginləєdirən, inkiєaf etdirən nasirlərin həyat və yaradэcэlэрэna diqqət yetirdikdə, onlar arasında nəsil dəyiюməsinin uрurla davam etdiyi aydın görürük. Və biz bu nəsil dəyişməsini şərti olaraq üç mərhələyə, yəni Borзalэ nasirlərini üç qrupa bölməyi lazэm bilmiюik:1. Yaradıcılığa 50-ci illərdə və daha əvvəl başlamış nasirlər.2. Yaradıcılığa 60-80-ci illərdə başlamış nasirlər.3. Yaradıcılığa 90-cı illərdə və daha sonralar başlamış nasirlər.Haqqında söhbət açmaq istədiyimiz yazıçı Əli Abbas da məhz elə ikinci qrupa aid etdiyimiz yazıçılardandır. O, ötən əsrin 60-cı illərində yaradıcılığa başlamışdır. İlk mətbuu hekayələri - “Durna qatarı”, “Kişi ol” və “Qardaşıma məktub” 1962-ci ildə “Sovet Gürcüstanı” (indiki “Gürcüstan”) qəzetində dərc olunub.* * *Aydındır ki, 60-cı illərdən başlayaraq Azərbaycan bədii nəsri yeni inkişaf mərhələsinə qədəm qoyub; bədii nəsrdə yeni yaradıcılıq meyilləri formalşıb, yeni mövzu və problematika müəyyənləşib. Bu dövrdən başlayaraq bədii nəsrdə milli düşüncəyə ncəyə daha зox ьstьnlьk verilməklə yanaşı, yazıçının fəal həyat mövqeyi, yeni üslubi istiqamətlər onun zənginliyini artэrmэю olub. Bədii nəsrdə mьasirlərin həyat tərzinə, daxili və mənəvi aləminə nьfuz edilib. Təsvirзilik, hadisəзilik getdikcə bədii nəsrdə öz yerini yığcamlığa, bədii qayəni təhkiyə yolu ilə çatdırmağa verib. İlyas Əfəndiyev, İsmayıl Şıxlı, İsa Hüseynov, Sabir Əhmədov, Anar, Elçin, İsi Məlikzadə, Mövlud Süleymanlı yaradıcılığında çağdaş həyatın gerçəklikləri fərqli təhkiyə və üslubla təqdim edilib. Ьmumiyyətlə, 60-cı illərdən baюlayaraq yeni nəsr axtarэюlarэnэn aparэlmasэ onu mövzu, problematika, sьjet və obraz baxэmэndan zənginləşdirib. Tənqidзi A.Hьseynov dцvrьn ədəbi prosesini təhlil edərkən haqlэ olaraq qeyd etmiєdir ki: "İndi ədəbi prosesdə daha artэq mənəvi yanрэ, yazэзэ mцvqeyinin qətiyyətliliyi duyulur, bütünlükdə nəsrimizin etik mövqeyinin fəallığı diqqəti cəlb edir. Ədəbiyyat gerçəkliyə münasibətinin mənalılığı, əxlaqi yetkinliyə зaрэrэюэnэn cazibəsi sayəsində irəliləyir; forma və sənətkarlэq axtarışlarını da, bəllidir ki, ideya-mündəricə axtarışları юərtləndirir". Bizim tədqiq etdiyimiz XX əsrin ikinci yarэsэ və XXI əsrin əvvəllərində Gьrcьstanda yaranan Azərbaycan ədəbiyyatэnэn inkişaf meyllərini də təxminən həmin ədəbi prinsiplər müəyyənləşdirmişdir. Borçalı mahalэnda əvvəllər də istedadlэ yaıçıların yaюayэb-yaratdэqlarэnэ, öz oxunaqlı nəsr əsərləri ilə Azərbaycan ədəbiyyatэnэ zənginləюdirdiklərini yada salmэю olsaq, burada bədii nəsr ənənəsinin formalaюdэрэnэ gцrmək olar. Professor Fərhad Xubanlının da qeyd etdiyi kimi: «Bütöv Azərbaycan ədəbiyyatэnэn bir qolu olan bu ədəbi proses (Gürcüstandakı ədəbi proses - M.B.) zəngin ənənələr ьzərində yaranıb inkişaf etmişdir». Belə ki, bədii nəsrimizin Borçalı qolunun zənginləşməsində xüsusi xidmətləri olan Nəriman Nərimanov, Abdulla Şaiq, Ömər Faiq Nemanzadə, Hüseyn Minasazov, Rza Şahvələd və başqalarının ənənələrini XX əsrin ikinci yarэsэnda єərəflə davam etdirən Tahir Hüseynov, Murtuz Muradov, Vəli Əliyev, Hidayət Bayramlı, Əli Abbas, Emin Elsevər (Mahmudov), Əzim İsmayıllı, Arif Mustafazadə, Mirzə Məmmədoğlu, Nəriman Əbdülrəhmanlı, Zümrüd Orxan, Etimad Başkeçid, Ədalət İsmayılov və başqalarının yaradıcılığı xьüsusi yer tutur. Onu da qeyd etməliyik ki, Borзalэda poeziyaya nisbətən bədii nəsrlə məюрul olanlarэn sayэnэn azlэрэ birincini dominantlэрэnэ təsdiq etdiyi kimi, nəsrin də son yьzildə formalaюdэрэnэ gцstərir. Bununla belə, yaranan bədii nəsr nьmunələrinin peюəkarlэq, sənətkarlэq baxэmэndan Azərbaycan bədii nəsrini zənginləєdirən amillərdən olduрunu xьsusi olaraq vurрulamalэyэq. Tahir Hьseynov, Arif Mustafazadə, Əli Abbas, Emin Mahmudov, Nəriman Əbdülrəhmanlı, Etimad Başkeçid, Ədalət İsmayэlov və baюqalarэnэn bədii nəsrinin Azərbaycan ədəbi mühitində də tanınması və akademik təhlilə cəlb edilməsi burada yaranan bədii nəsrin tutduрu yeri və mövqeyi göstərir. Bu yazıçıların yaradэcэlэрэ mövzu, problematika və janr baxımından mьxtəlif olduрu kimi, həm də zəngin və çoxçeşidlidir. Bununla belə, Gürcüstanda yaranan bədii nəsr nьmunələri içərisində hekayə janrının aparıcı yer tutduрunu aydэn görmək olur. Lakin son illərdə Nəriman Əbdülrəhmanlı, Etimad Başkeçid və Ədalət İsmayılovun yaradэcэlэрэnda roman janrэnэn цnə keçdiyini görmək olur ki, bunun da əsas səbəblərindən biri onlarэn yaradэcэlэрэnэn Bakэ mьhiti ilə bağlı olmasıdır. Gürcüstanda yaєayэb yaradan yazıçılar isə, əsasən, hekayə janrэna üstünlük vermişlər. Görünür sovet dövründə Gьrcьstandakэ ədəbi orqanlarda irihəcmli əsərlər зap etdirmək mьmkьn olmadığından yazıçılar kiçik janra ьstьnlьk vermiюlər.* * *XX əsrin ikinci yarısında Gürcüstanda Azərbaycan nəsrinin inkişafında əməyi olan və yарадыъылыьа 60-ъи иллярin əvvəllərində başlayan tanınmış nasirlərdən biri də Əli Abbasdır. Əli Abbas - Əli Qulu oğlu Abbasov 1939-cu il mayın 3-də qədim Borçalı mahalında, indiki Gürcüstanın Marneuli rayonundakı Yuxarı Saral kəndində dünyaya göz açıb və elə hazırda da elə həmin doğma kəndində йашайыb-yaradıр. O, ilk təhsilini doğma kəndində, orta təhsilini isə Sadaxlı kənd orta məktəbində alıb. 1962-ci ldə A.S.Puşkin adına Tbilisi Dövlət Pedaqoji İnstitutunu, sonra isə APİ-nin filologiya fakültəsini bitirib. Bədii yaradıcılığa hələ tələbəykən - A.S.Puşkin adına Tbilisi Dövlət Pedaqoji İnstitutunun Azərbaycan bölməsində təhsil alarkən başlayıb. İlk mətbuu hekayələri - “Durna qatarı”, “Kişi ol” və “Qardaşıma məktub” məhz elə həmin vaxt 1962-ci ildə “Sovet Gürcüstanı” (indiki “Gürcüstan”) qəzetində dərc olunub. Elə həmin vaxtdan da Azərbaycan və Gürcüstan mətbuatında məhsuldar qələm sahibi kimi vaxtaşırı olaraq tez-tez чап олунур, onun məqalələri və bədii əsərləri щямишя охуъулар тяряфиндян ряьбятля гаршыланыр. Qeyd edək ki, hələ Sovet dцnəmində Gьrcьstanda yeganə mətbuat orqanэmэz olan “Sovet Gьrcьstanэ” (indiki “Gürcüstan”) qəzetində Əli Abbasэn yьzə qədər hekayəsi nəюr olunub.Bir maarif xadimi kimi bьtьn цmrьnь Borзalэ gənclərinin təlim-tərbiyəsinə, onlarэn maariflənməsinə, ziyalэ kimi formalaюmasэna həsr edən Əli mьəllim uzun müddət orta məktəbdə mьəllim iєləmiє və H.Əliyev adına Gürcüstan Azərbaycan Humanitar Universitetində Azərbaycan folklorundan mьhazirə oxumuєdur. Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin fəxri üzvü olan Əli Abbas Ulu Borçalının oxucular tərəfindən ən çox sevilən, ən çox oxunan, ən tanınmış yazıçısı və folklorşünasıdır. Onun 30-dan artэq kitabэ iюэq ьzьb. Əli Abbasın nəєr olunmuє əsərləri ilə yaxэndan tanэю olduqdan sonra bцyьk bir inamla belə qənaətə gəlirik ki, onun yaradэcэlэрэnэn əsasэ məрzini Borзalэ mцvzusu təюkil edir. Əli Abbas bьtьn varlэрэ ilə Boзalэya baрlэ bir yazэзэdэr. Onun elə bir əsəri yoxdur ki, orada Borзalэ barədə nəsə yazэlmamэю olsun. Xьsusi olaraq vurрulamalэyэq ki, Əli Abbasэn qələmindən зэxan hər bir yazэda, bцyьklьyьndən, kiзikliyindən asэlэ olmayaraq, istər bədii, istərsə də publisistik yazэlarэnэn hamэsэnda əsas faktor kimi Borзalэnэn adэ цnə зəkilir, Borзalэnэn bu və ya digər problemləri haqqэnda narahatlэq цz əksini tapэr. Elə buna gцrə də, onun imzası ilə dərc olunan hər bir əsər oxucular tərəfindən rəğbətlə qarşılanır. Bunu yazэзэnэn Bakэda зap olunmuю «Babəkər əfsanəsi» («Gənclik», 1984) və «Ьnvansэz məhəbbət» («Yazэзэ», 1986) adlэ ilk kitablarэnda, eləcə də sonralar iюэqьzь gцrmью kitablarэnda toplanmэю ясярляриндян дя айдын эюрмяк мцмкцндцр. Яli Аббасын биринъи китабында 10 щекайя verilib. Ədəbiyyatєьnas-alim Həmid Vəliyevin qeyd etdiyi kimi, “hekayələrin əksəriyyətində yьksək vətənpərvərlik hissi, torpaрa baрlэlэq gцzəl юtrixlərlə verilmiюdir” .«Babəkər əfsanəsi»nin qəhrəmanlarэndakэ torpaрa baрlэlэq, el-oba sevgisi, vətən məhəbbəti, Babəkər daрlarэnda qayalarэn dibindən sьzьlən buz bulaqlarэn suyu kimi saf və təmizdir. Elsevər, Pəricahan xanэm, Turab xan el haqqэnda dьюьnən, həmiюə el ilə nəfəs alan, Vətənin, el-obanэn xoю gьnьnə, юad gьnьnə sevinən adamlardэr. Əsərdə Azərbaycanэn зox qədim və nadir tarixi abidələrindən biri olan kцrpь ilə əlaqədar əfsanə qələmə alэnmэюdэr. Babəkər daрlarэnэn qoynunda, Ehram зayэnэn sahilində yaюayan gцzəllər gцzəli Pəricahan xanэmэn eюqi зoxlarэnэ bu yerlərə gətirmiюdir. Юərt isə belədir: sэnэq kцrpьnь kim qaldэrsa, qэzэ ona ad ediləcək. Muрandan Pəricahanэn eюqilə Babəkərə gələn Elsevərin el aрsaqqalэ ilə sцhbəti bu yerlərin, onun camaatэnэn xarakterini bьtьn parlaqlэрэ ilə aзэb gцstərir. Kцrpь ьzərindəki yazэ da bu yerlərin qonaqpərvərliyini gцzəl sьbut edir: «Ehey! Yolзu! Keзib getmə Borзalэdan biganə sən. Bu torpaрa ayaq basdэn, bircə qismət halal зцrək kəsməlisən!».El aрsaqqalэ Turab xan Borзalэnэn vuran qoluna, gцrən gцzьnə, eniюli-yoxuюlu təpələri aюэb gələn bьkьlməz dizinə bələddir, onun əyilməzliyinə inanэb, зьnki bu elin igid oрullarэ onlardan heз də geri qalmayan Pəricahan xanэm kimi qorxmaz, dьюmənin gцzьnə bэзaq olan igid, namuslu və qeyrətli qэzlarэ var. Elsevər elin dərdinə əlac tapэr: sэnэq kцrpьnь tikir, elə sonsuz sevinc bəxє edir.Əsərdə Borзalэ mahalэnэn mьxtəlif guюələri - Babəkər daрlarэ, onun min bir зiзək bitirən otlaq və зəmənlikləri, bir-birindən gцzəl olan yaylaqlarэ, qartallar yuvasэ sэldэrэm qayalarэ, diюləri gцynədən buz bulaqlarэ, uca daрlarэn зeюmələrindən pay alэb Kьrlə qovuюmaрa tələsən Ehram (Xram) зayэ, keзilməz Qarayazэ meюəsi, зənli-dumanlэ Baюkeзid daрlarэ sənətkarlэqla təsvir olunur. Oxucuda bu torpaрa, bu torpaрэn adamlarэna hцrmət hissi aюэlanэr. Kцrpələrin dilindən danэюэlan «Koroрlu cəngisi» və «Şairin hədiyyəsi» hekayələrində də doрma el-obaya, ana vətənə, mьqəddəs ata yurduna sonsuz sevgi-məhəbbət, həyata baрlэlэq, yaюlэlara, el aрsaqqallarэna hцrmət və ehtiram tərbiyə olunur. Yazıçının «Azərbaycan qadını» jurnalının 1988-ci ildə nəєr edilmiє 9-cu nömrəsində dərc olunmuє «Цmrьn keзən gьnləri» hekayəsi keзmiюin ən yaxюэ ənənələrinin bu gьnlərdə də yaєarlэрэ mənasэnda olduqca maraqlэdэr. Yazıçı nəsr əsərlərinin «hekayə iзərisində hekayə» formasэndan məharətlə istifadə etmiєdir. Keзmiєin ibrətli mənzərəsi hekayədə цz bədii əksini tapmэю və olduqca əhəmiyyətli dərəcədə gцzəl təsvir edilmiєdir. Əsərdə keзmiюlə mьasirliyin arasэndakэ mənəvi kцrpьnьn qэrэlmaz olduрu bir daha xatэrladan Əli Abbas yaxюэ dərk edir ki, “keзmiюə əsaslanmadan bu gьnь dьzgьn qiymətləndirmək, sabaha aзэq gцzlə baxmaq mьmkьn deyil.” O, dialekt və єivələrdən də ustalэqla istifadə edərək əsərlərinin dilinə bir qədər də юirinlik qatmэюdэr.Yazэзэnэn 2008-ci ildə Bakэda nəюr olunmuю “Mənim Borзalэm” kitabэnэ diqqətlə mьtaliə etsək, fikrimizin doрruluрuna єьbhə qalmaz. Əli Abbas həm də “Зopur Əli”, “Mənim Borзalэm”, “Yovşan ətri”, “Sınıq Kцrpьdən baюlanan tarix”, “Əbədiyyət mьdriklərə məxsusdur”, “Цmrьn keзən gьnləri” və s. kimi dəyərli kitablarэnэn mьəllifidir. Onun Bakэda yaюayan yaradэcэ adamlarэmэzэn adэna ьnvanladэрэ “Borзalэdan məktublar” adlэ silsilə yazэlarэ da maraq doрurur.Əli Abbasın bədii yaradıcılığı öz aktuallığı, müasirliyi, mövzu və forma yeniliyi, eləcə də dilinin yığcamlığı, şirinliyi ilə fərqlənir. Onun bədii nəsr nьmunələrində həyatэn gerзəklikləri, sosial mьhitin realqlarэ təsvir edilir. Hadisələrin xarakterik cəhətlərini müasirlik baxımından seзmək bacarэрэ Əli Abbasэn yaradэcэlэрэnэn əsas qayəsidir. Tanınmış ədəbiyyatşunas-tənqidçi Vaqif Yusiflinin dili ilə desək, “Yəğcamlэq, lakoniklik, obrazın həyatэnэn bir anэnda bьtцv bir цmьrdən soraq vermək, daha sonra dьюьndьrən mətləb onun hekayələrinin baюlэca məziyyətlərindəndir”. Əli Abbasэn yaradэcэlэрэnda ikinci yeri Azərbaycan və gьrcь xalqlarэnэn dostluрu-qardaюlэрэ təєkil edir. Hələ 1984-cь ildə Bakэda “Gənclik” nəюriyyatэnda nəюr edilmiю “Babakər Əfsanəsi”, eləcə də 1986-cэ ildə “Yazэзэ” nəєriyyatda зap edilmiю “Ьnvansэz Məhəbbət” kitablarэnda verilmiю hekayələr, burada təsvir olunan hadisələr bizə əsas verir deyək ki, istər Borзalэda, istərsə də Azərbaycanda yaєayэb-yaradan зaрdaю yazэзэlarэmэz arasэnda onun qədər Azərbaycan və gьrcь xalqlarэnэn dostluрunu tərənnьm edən ikinci yazэзэmэz yoxdur. Əli Abbasэn “Babəkər Əfsanəsi” adlanan ilk kitabэnda “Gürcü dili müəllimi”, “Vasili dayı”, “Körpü” və “Qonaq” povestləri iki xalqэn dostluрuna həsr olunub. «Gьrcь dili mьəllimi» hekayəsində iki qonєu olan Azərbaycan və gьrcь xalqlarэnэn qədim dostluрundan sцhbət aзэlэr. Azərbaycanlэlar yaюayan kənddəki məktəbə gьrcь dili mьəllimi gцndərilən Maрvala burada hцrmətlə qarюэlanэr. Maрvala цzь də yerli camaata ehtiramla yanaюэr, azərbaycanlэ uюaqlarэ цz uюaрэndan ayэrmэr. Hekayənin qəhrəmanlarэ milli ayrэ-seзkilik hislərindən uzaqdэrlar. Balaca Gьlnaz Maрvalanэ цz anasэ kimi sevir, kцrpə Nona da Gьlnazэ doрma bacэ hesab edir. Əsəd kiюi mьharibənin yaratdэрэ sonsuz зətinliklərə baxmayaraq, Maрvalaya, Bakэya getmək ьзьn maddi yardэm gцstərir.Kцrpə Gьlnazэn dilindən danэюэlan bu hekayədə daha bir mцvzu - mьharibəyə nifrət mцvzusu sənətkarlэqla iюlənmiюdir. Gьlnazэn anasэ itkin dьюьr. Atasэ Эslam mьharibədə yaralanэr. Bakэda yad bir qadэnэn - mьharibədə ərini itirmiю Pərinin Maрvalaya, onun qэzэ Nonaya, Gьlnaza, Gьlnazэn atasэ Эslama hцrmət gцstərilməsi fonunda mьharibəyə dərin nifrət vardэr.«Vəsiyyət» hekayəsində də gьrcь və Azərbaycan xalqlarэnэn dostluрuna toxunulmuю, bu dostluq Salmanla Revazэn timsalэnda gцzəl verilmiюdir.Nasirin “Ьnvansэz Məhəbbət” adlanan ikinci kitabэnda da iki qonєu xalqэn dostluрuna aid povest və hekayələr var. Ən maraqlэ olanэ “Səngərdən baєlanan dostluq” povestidir.İstedadlı qələm sahibi olan Əli Abbasın «Onun 20 yaşı vardı…» sənədli povesti 1987-ci ildə Gьrcьstanэn Xobi rayonunun Çaladidi kəndində təbii fəlakət - daюqэn заманы юз щяйаты бащасына 28 няфяр эцръцнц юлцмцн пянъясиндян гопаран və 29-cu adamэ xilas edərkən юəhid olan азярбайъанлы сырави ясэяр Ращиб Мяммядовун гящряманлыьына щяср олунмушдур.Əli Abbas 2008-ci ildə Bakıda nəюr etdirdiyi “Sınıq körpüdən başlanan tarix” kitabэnda da Azərbaycan və gьrcь xalqlarэnэn dostluрundan bəhs edən tarixi dəlillər gətirməklə bərabər, həyati misallardan da istifadə etmiєdir. Yazıçının “Yovşan ətri” povestində də iki qonşu xalqın dostluрundan bəhs edilir. Ulu Borçalımızın oxucular tərəfindən ən зox sevilən, əsərləri, məqalə və xatirələri зaрdaю Azərbaycan və Gьrcьstan mətbuatэnda vaxtaюэrэ dərc olunan, yuxarэda da qeyd etdiyimiz kimi, Gьrcьstanda yaюayэb-yaradan soydaюlarımız arasэnda ən məhsuldar qələm sahibi və ən zəhmətkeş yazıçı kimi tanınan Əli Abbas, elmi ictimaiyyət tərəfindən həm də yorulmaz tədqiqatзэ və folklorşünas kimi dəyərləndirilir.Onun böyük zəhməti hesabına araya-ərsəyə gələn “Borçalı folkloru antologiyası” çoxcildliyinə Azərbaycan Aşıqlar Birliyinin sədri, Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası Nizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutunun elmi işlər üzrə direktor müavini, eyni zamanda həmin institutun Şifahi xalq ədəbiyyatı şöbəsinin müdiri, filologiya elmləri doktoru, professor Məhərrəm Qasımlının yazdığı rəydə oxuyuruq: “Topludakı hər mətn Borçalı ruhunu, Borçalı ovqatını əsil folklor koloriti ilə təqdim edir. İriliyindən, xırdalığından asılı olmayaraq hər bir örnəyin görünən və görünməyən aspektlərində zəngin folklor informasiyaları, tarix və mədəniyyət faktları, elat yaşamına məxsus unikal biliklər cəmləşmişdir.Əli Abbasın bir ömür bahasına ərsəyə gətirdiyi “Borçalı folkloru antologiyası” kitabları həm toplama-tərtib prinsipləri, həm də elmi sistemləşdirmə meyyarları ilə folklor çoxcildliyi üçün tələb olunan əsas normalara tamamilə uyğun gəlir. Çoxcildliyin elmi ictimaiyyət və xalqımız tərəfindən böyük rəğbət və məhəbbətlə qarşılanacağı şübhəsizdir...Antologiyanın istər oxuculara təqdim olunan bu iki cilddə, istərsə də perespektiv nəşrlərində Borçalımızdakı misilsiz saz sərvətimiz həm ayrı-ayrı janrlar, həm də tarixi-etnoqrafiq dəyərlər şəbəkəsi daxilində oxuculara çatdırılır.” AMEA-nэn “Folklor və etnorafiya” elmi jurnalэnэn redaksiya heyyətinin ьzvь olan Əli Abbas dцrd cildlik “Borзalэ folkloru atologiyasэ”ndan sonra “Borçalı mifologiyası” (I cild, Bakı, 2013) və “Haqqa sarı” (Tiflis, 2016) adlı kitablarnıı nəşr etdirib. Qeyd edək ki, həmin kitablar Türkiyə folklorюunaslarэ tərəfindən də maraqla qarюэlanэb və yaxэn zamanlarda orada da nəєri planlaєdэrэlэr. Məhz ßëè Àááàñûí uzun illər çəkdiyi böyük zəhməti və gərgin əməyi sayəsində Borçalıda yaşayıb-yaratmış Şair Ağacanın yaradıcılığının toplaması və 2006-cı ildə Bakıdakı “Borçalı” nəşriyyatında “Dəryadı-wmmandı Şair Ağacan” adlı 2 cildlik kitabın bu sətirlərin müəllifinin naşirliyi ilə oxucuların ixtiyarına verilməsi də bu baxımdan xüsusilə təqdirəlayiqdir. Əli Abbas nakam taleli aşığımız olan İsgəndər Ağbabalanın yaradıcılığından ibarət şeirləri də toplayıb nəşr etdirib. “Azərbaycan ədəbiyyatı antologiyası - Borçalı” (Bakı, 2008) kitabının da tərtibçisi olan Əli Abbas həmзinin, 2007-ci ildə gцrkəmli tьrkoloq, tanэnmэю dilзi-alim, Nyu-York Elmlər Akademiyasэnэn akademiki, filologiya elmləri doktoru, professor Mədəd Зobanovun anadan olmasэnэn 70 llik yubileyi mьnasibətilə alimin mənalı ömür yoluna, onun həyat və yaradıcılığına, elmi-pedaqoji və ictimai fəaliyyətinə həsr olunmuє 712 səhifəlik “Elm fədaisi” kitabэnэ nəюr etdirib. Bütün bunlardan başqa, tanınmış el qəhrəmanı, 1918-ci ildə Borçalıda baş vermiş gürcü-erməni müharibəsində şücaət göstərmiş Çopur Əli haqqında yazdığı “Çopur Əli” (Bakı, 2007) və bu mövzuda bir sıra başqa kitabların müəllifi olan Əli Abbas, həm də “Ədəbiyyat müdriklərə məxsusdur”, “XIX əsr Azərbaycan-Gürcüstan ədəbiyyatı tarixi” və s. kitablarını da nəşr etdirib. Əli Abbas “Qızıl qələm”, “Nəriman Nərimanov” və “Abdulla Şaiq” mükafatları laureatıdır. O, Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin fəxri üzvü və Birliyin XII qurultayına nümayəndə seçilib.Əli Abbasın əməyi dövlət və hökumət tərəfindən də yüksək qiymətləndirilib. O, 2012-ci il sentyabrın 17-də Gürcüstan hökumətinin başçısı M.Saakaşvilinin sərəncamı ilə “Şərəf” ordeni ilə təltif edilib. Bir sözlə, Borçalıda halallıq simvolu kimi tanınan Əli Abbas hazırda ömrünün müdriklik çağlarını yaşasa da, yenə də gənclik enerjisi ilə çalışır, yazıb-yaradır. Oxucular ondan hələ neçə-neçə yeni əsərlər gözləyirlər. Biz də fürsətdən istifadə edərək, Borçalının el ağsaqqalı, “Şərəf” ordenli tanınmış yazıçı Əli Abbası anadan olmasının 80 illik yubileyi münasibətilə ürəkdən təbrik edir, ona uzun ömür, möhkəm cansağlığı və yeni-yeni yaradıcılıq uğurları arzulayırıq!..Müşfiq BORÇALI,31 mart, 2018-ci il.Bax: "BORÇALININ AĞSAQQAL YAZIÇISI" (Əli Abbas - 80). Naşiri, redaktor və ön sözün müəllifi Müşfiq BORÇALI. Bakı, “BORÇALI”, 2018, səh.3-24.ZiM.Az. Muəllif huquqları qorunur. Məlumatdan istifadə etdikdə istinad mutləqdir.